
Restaurantele oferă consumatorilor o gamă largă de preparate și băuturi, fiecare încercând să se remarce, să dobândească notorietate și să obțină un flux numerar pozitiv. Cu scopul de a-și eficientiza vânzările și, în mod implicit, de a-și crește activele, restaurantele folosesc numeroase tactici subtile pentru a te face să cheltui mai mulți bani.
Cea mai proeminentă zonă din meniu s-a demonstrat ca fiind colțul din dreapta, sus, prin urmare, restaurantele vor poziționa articolul care aduce cel mai mare profit în această locație. În același timp, cea mai ineficientă zonă din meniu este considerată ca fiind colțul din stânga jos, deci este probabil ca aici să găsești produsele cu un randament scăzut.
Cele mai profitabile articole vor fi încadrate cu linii sau decorații, părând astfel mai speciale. Această tactică este des întâlnită și are rolul de a-ți acapara atenția instant și de a spori vânzarea produselor scumpe.
Numele și descrierea articolelor reprezintă nucleul oricărui meniu. S-a efectuat un studiu în cadrul căruia s-au comparat produse cu descrieri simple și produse cu descrieri evocatoare și apetisante. Cele din urmă, au prezentat o creștere a vânzării de 27%. Plasticizarea exagerată a articolelor creează cititorului o experiență senzorială, sporind astfel șansa efectuării unei comenzi.
Conform unui studiu, clienții care au primit meniuri cu prețuri neînsoțite de simbolul monetar au cheltuit mai mulți bani, comparativ cu cei care au primit meniuri cu prețuri exprimate în moneda aferentă. Prin urmare, s-a demonstrat că este mult mai eficient pentru restaurante să exprime prețurile în numere simple. Restaurantele nu vor să te gândești la bani, ci la mâncare. Deși poate fi considerat un truc nesemnificativ, s-a dovedit a fi foarte eficient.
Această tactică nu este secretă și este chiar comună, fiind folosită în numeroase entități comerciale. Spre exemplu, restaurantele vor transforma prețul unui produs din 20 RON în 19.95 RON pentru a-l face să pară mai atractiv și rentabil.
Unele restaurante se folosesc de termeni familiali, evocând astfel un sentiment de nostalgie și încredere. Spre exemplu, folosirea unui titlu precum “Sarmale ca la mama acasă” sau “Zacuscă de la bunici” sporește probabilitatea efectuării unei comenzi.
Restaurantele încearcă să creeze asocieri cu branduri sau termeni cunoscuți, oamenii fiind mult mai dispuși să cumpere ceva corelat cu un termen care se bucură de o notorietate puternică. Spre exemplu pot folosi ca alias Super Mario Burger sau Dexter Cheeseburger.
Restaurantele vor plasa un articol exagerat de scump în proximitatea altui articol supraevaluat, dar mai ieftin, făcându-l astfel să pară o alegere mai rezonabilă. Restaurantele se folosesc de acest truc pentru a oferi iluzia că un articol supraevaluat este un chilipir.
Conform unui studiu, muzica ambientală clasică va crește semnificativ suma pe care clienții sunt dispuși să o cheltuie.
Neurospect.ro